Najnowsze wiadomości

Aktywność fizyczna jako profilaktyka cukrzycy – czemu nie?

Aktywność fizyczna
Brak aktywności fizycznej to, jak twierdzą lekarze, jeden głównych czynników ryzyka chorób cywilizacyjnych, takich jak choroba wieńcowa, nadciśnienie czy cukrzyca. Ludzie chorują na nie, ponieważ prowadzą tryb życia niezgodny z biologicznymi potrzebami ludzkiego organizmu.

Osłodzić cukrzycę – czym zastąpić cukier?

Porady żywieniowe
Cukier – produkt z zakazanej listy w diecie każdego cukrzyka. Czym możesz go zastąpić? Na terenie UE dopuszczone jest stosowanie jedenastu niskokalorycznych substancji słodzących. Są nimi: acesulfam-K (E950), aspartam (E951), sól aspartam–acesulfam (E962), cyklaminian (E952), neohesperydyna DC (E959), sacharyna (E954), sukraloza (E955), taumatyna (E957), neotam (E961), erytrytol (E968) oraz glikozydy stewiolowe…

Grupy ryzyka cukrzycy

Grupy ryzyka
Każdy po 45. roku życia powinien raz na 3 lata poddać się badaniu w kierunku cukrzycy. Do wykonania badań powinny Cię również skłonić objawy wskazujące na możliwość występowania cukrzycy: zmniejszenie masy ciała, wzmożone pragnienie, wielomocz, osłabienie i wzmożona senność, pojawienie się zmian ropnych na skórze oraz stanów zapalnych narządów moczowo-płciowych.

Ćwiczenia w biurze? Czemu nie!

Aktywność fizyczna
Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co naprawdę zdrowe i chce prowadzić zdrowy tryb życia. Dlatego wielu pracodawców, w szczególności mowa tu o większych korporacjach, troszczy się o wysoką kulturę zdrowego stylu życia swoich pracowników.

Chodzić z kijami może każdy!

Aktywność fizyczna
Nordic walking to sport, który uprawiać może niemalże każdy – bez względu na wiek czy sprawność fizyczną! Jest to aktywność polecana przez Polskie Towarzystwo Diabetologiczne dla osób z cukrzycą w każdym wieku, szczególnie przy współwystępowaniu nadwagi czy otyłości. 

 

Kontakt z redakcją serwisu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 
Content goes here